باب دول، رهبر سنا و نامزد ریاست جمهوری آمریکا در سن 98 سالگی درگذشت


پرونده – سناتور باب دول، نامزد سابق ریاست جمهوری جمهوری خواه، در عصر روز دوشنبه، 18 ژوئیه 2016، قبل از ظهر روز افتتاحیه مجلس ملی جمهوری خواهان در کلیولند به ورزشگاه Quicken Loans Arena وارد شد. باب دول، که از جراحات جنگ جان سالم به در برد، مرده است. او 98 سال داشت. همسر وی الیزابت دول این اطلاعیه را در روز یکشنبه 5 دسامبر 2021 در توییتر منتشر کرد. (AP Photo / Carolyn Kaster، فایل)

TOPEKA، کان. (AP) – باب دول که جراحات جنگی را به دست آورد و به یک رهبر تند زبان سنا از کانزاس تبدیل شد، یک نامزد جمهوری خواه برای ریاست جمهوری و سپس نماد و تجلیل کننده نسل کهنه سربازان رو به زوال خود در جنگ جهانی دوم، درگذشت. او 98 سال داشت.

همسر او، الیزابت دول، روز یکشنبه یک آگهی در توییتر منتشر کرد.

دول در فوریه 2021 اعلام کرد که در مرحله 4 سرطان ریه تشخیص داده شده است. در طول 36 سال فعالیت خود در کاپیتول هیل، دول به یکی از تأثیرگذارترین قانونگذاران و رهبران حزب در سنا تبدیل شد و مهارت سازش را با اطلاعات مخربی که اغلب علیه خود می چرخاند، ترکیب کرد، اما از روی آوردن به دیگران دریغ نکرد. ، همچنین.

او سیاست مالیاتی، سیاست خارجی، برنامه های کشاورزی و تغذیه، و حقوق افراد دارای معلولیت را شکل داد و حمایت از آمریکایی های دارای معلولیت را در برابر تبعیض در استخدام، آموزش و خدمات عمومی تقویت کرد. سازمان‌های دولتی و پارک‌های ملی در دسترس امروزی، رمپ‌های پیاده‌رو، و مترجمان زبان اشاره در رویدادهای رسمی محلی، تنها بخشی از میراث او و سایر قانون‌گذاران است که او 30 سال پیش در قانون گسترده حقوق مدنی گردآوری کرد.

دول سال‌های بعد را به هدف جانبازان مجروح، رفقای کشته شده‌شان در گورستان ملی آرلینگتون و خاطره نسلی از دامپزشکان جنگ جهانی دوم اختصاص داد.

هزاران سرباز قدیمی در سال 2004 در مرکز خرید ملی جمع شدند، زمانی که دول در مراسم افتتاحیه یادبود جنگ جهانی دوم به عنوان “آخرین اتحاد مجدد” در آنجا سخنرانی کرد. او نیروی محرکه ایجاد آن بوده است. او سپس گفت: “رینگ های ما کوچک شده اند.” اما اگر در گرگ و میش گرد هم بیاییم، با علم به این که ایمان را با رفقای خود حفظ کرده ایم روشن می شود.

مدت‌ها دور از کانزاس، دول زندگی خود را در پایتخت، مرکز قدرت، و پس از بازنشستگی در سایه آن گذراند و همیشه در مجموعه لایه‌ای واترگیت زندگی می‌کرد. زمانی که او سیاست را ترک کرد و به یک شرکت حقوقی که دموکرات‌های معروف را استخدام می‌کرد، پیوست، به شوخی گفت که سگش را به محل کار آورده است، بنابراین یک جمهوری‌خواه دیگر برای صحبت با او دارد.

او سه بار نامزد ریاست جمهوری شد. مورد قبلی در سال 1996 بود، زمانی که او نامزد جمهوری خواهان شد و تنها شاهد انتخاب مجدد رئیس جمهور بیل کلینتون بود. او در سال‌های 1980 و 1988 برای نامزدی ریاست‌جمهوری حزبش نامزد شد و در سال 1976 نامزد معاونت ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه بود که در کنار رئیس جمهور جرالد فورد شکست خورد.