خبر جعبه دنده خودرو چیست؟

مقایسه پژو پارس با سورن پلاس در بخش آپشنها و امکانات گویای آن است که سمند سورن بر رقیب خود برتری دارد و کسانی که خواهان امکانات بیشتر هستند، باید به سراغ این مدل بروند. بر اساس گفته های مسئولان به نظر می رسد تامین ارز مهمترین چالش این قانون باشد اما مشخص نیست که چه زمانی با رفع موانع واردات این خودروها آغاز خواهد شد. مهمترین مزیت استفاده از سیستم ترمزهای داخلی، سبکتر شدن وزن تعلیق نشده (وزن قطعات و متعلقات زیر سیستم تعلیق)، سبکتر شدن چرخها و تایرها و در نتیجه افزایش پایداری و کاهش تکانههای وارد بر خودرو بر اثر عبور از ناهواریها و در نهایت بهبود کیفیت سواری است. اما سمند سورن پلاس از امکانات بیشتر و بهتری بهره میبرد که مهمترین آنها عبارتند از: کروز کنترل، سیستم تهویه خودکار با کانال مخصوص سرنشینان عقب، تنظیم برقی پشتی صندلی راننده و سرنشین جلو، آینههای جانبی راهنمادار مجهز به گرمکن و تاشونده به صورت برقی، کلیدهای کنترلی روی فرمان، تنظیم ارتفاع نور چراغهای جلو از کابین، سیستم روشنایی ترک خودرو، سیستم راهنمای تعویض دنده و نمایشگر داشبورد با کامپیوتر سفری. این خودرو از چراغهای مدرنتر با گرافیک امروزیتر بهره میبرد. هر دو از کلاس بدنه سدان هستند و موتور آنها در جلوی خودرو قرار دارد، همچنین هر دو از یک موتور 4 سیلندره و گیربکس دستی 5 دنده بهره میبرند. ​&;​&;​​​!

مقایسه بنز با آنکه این سدان ایرانی-فرانسوی سن و سال بالایی دارد، اما به لطف طراحی هماهنگ و البته نبود رقبای بهروز و مدرن، همچنان یکی از پرتقاضاترین مدلهای داخلی به شمار میرود. چنانچه مبنای مقایسه را اصول و ترندهای طراحی روز دنیا قرار دهیم، هیچ یک از این دو خودرو حرفی برای گفتن ندارند. هر دو موتور TU5 و EF7 در بین پیشرانههای داخلی از راندمان و عملکرد خوبی برخوردار هستند. خروج هوای گرم، نقش موثری در عملکرد بهینه کولر دارد. سیال با گردش در بخشهای مختلف کولر گازی ماشین و تغییر بین حالات مایع و گاز، باعث خنک شدن هوای کابین میشود. محل قرارگیری اواپراتور زیر داشبورد است و هوای خنک را وارد فضای داخلی میکند. در بحث بیمه شخص ثالث سمند باید بگوییم، این بیمه هزینههایی که در اثر تصادف وارد شود، را جبران آخرین خودرو AkharinKhodro آپارات 4 minutes مینماید. بیشینه گشتاور این موتور ۴ سیلندر تنفس طبیعی هم برابر با ۱۵۳ نیوتن.متر است که بین دورهای ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ حاصل میشود.

در واقع گیربکس املا صحیح این کلمه است که برگرفته از کلمه لاتین آن یعنی است. سورن پلاس در واقع نسخه ارتقایافته از سمند است و از لحاظ فرم کلی پیکره، اشتراکات زیادی با آن دارد. در واقع اگر خودرو جعبه دنده ۶ سرعته داشته باشد، ۶ جفت چرخ دنده مربوط به این سرعتها در گیربکس تعبیه میشود. در سال ۱۹۲۸ شرکت کادیلاک به اولین شرکتی تبدیل شد که از جعبه دنده دستی همگام در محصولات خود استفاده کرد. ایران خودرو از سال ۱۳۴۶ با تولید و عرضه پیکان، خودرو را در دسترس قشر متوسط رو به پایین قرار داد و در سال ۱۳۸۰ با طراحی و تولید سمند، اولین خودرو ملی را از مالیات نقل و انتقال خودرو چه می‌دانید؟ روانه بازار کرد. اگر نگاهی به قیمت روز خودرو داشته باشید، خواهید دید قیمت پژو پارس نسبت به قیمت سمند سورن پلاس در بازار با اختلاف بالاتر است و این مسئله نیز میتواند در انتخاب گزینه نهایی تاثیرگذار باشد.

ذکر این نکته ضروری است که قیمت محصولات ایران خودرو دستخوش تغییرات زیادی شده است. نکته عجیب اینکه در وبسایت ایران خودرو خبری از میزان مصرف سوخت شهری برای سورن پلاس نیست. نکته مثبت کابین سورن پلاس این است که کیفیت داشبورد این خودرو بهتر از پارس کار شده و از مواد نرمتری ساخته شده است. اگر قرار باشد از روی مشخصات، لیست تجهیزات و کیفیت کابین برنده این رقابت را انتخاب کنیم، باید رای به برتری سمند سورن پلاس بدهیم. کابین پژو پارس بازطراحی شده و نسبت به طرح اصلی تغییرات زیادی را تجربه کرده است. جمعبندی مقایسه پژو پارس با سورن پلاس نشان میدهد که کدام خودرو گزینه مناسبتری برای خرید است. در این مقاله قصد داریم به مقایسه پژو پارس با پژو 405 بپردازیم. یکی از مقایسه های خودرویی پر مخاطب بازار ، مقایسه پژو پارس با پژو 405 می باشد. با این تفسیر شما را به مقایسه پژو 405 با دعوت میکنیم تا از تفاوتهای این دو ماشین فرانسوی در بازار ایران بیشتر آگاه شوید. عرضه خودرو صرفا در بازار کالا امکانپذیر است. در این لایحه، تاکید شده که استفاده از استانداردهای کشور مبداء برای خودروهای وارداتی کارکرده با تایید سازمان ملی استاندارد و سازمان محیط زیست، امکانپذیر باشد.