تاسیسات ساختمان (معرفی 18 تجهیز اصلی تاسیسات مکانیکی و الکتریکی)

فهرست مطالب

تاسیسات ساختمان (معرفی 18 تجهیز اصلی تاسیسات مکانیکی و الکتریکی)

باید قوطیهای برق را در نقاط مورد نیاز، به صورت منظم، و متناسب با نقشه یا پلان برق کشی زبان، نصب کنید. 3. اکنون که نقشه برق ساختمان را در دست دارید، باید علائم مربوط به محل قرارگیری هر قطعه را بر دیوار یا سقف مشخص کنید. با تماس با ما و مشخص کردن نوع دوره خود اطلاعات زمان کامل دوره آموزش تاسیسات را دریافت کنید. 1. در گام نخست مشخص کنید چه روشی را برای اجرای سیستم برقکشی ساختمان در نظر دارید: سیم کشی روکار، توکار یا روش بدون سیم. برای اینکه بدانیم نحوه لوله گذاری برق ساختمان چگونه است، باید به ارائه اندک توضیحاتی درباره این مرحله از سیستم برق ساختمان بپردازیم و چگونگی انجام آن را شرح دهیم. در حقیقت با این کار میتوانیم احتمال آسیب به لوله اصلی و همچنین زانو برق را محدود کرده و ضریب ایمن سازی را افزایش دهیم. با این وجود در صورتیکه مقیم تهران نیستید با ما تماس بگیرید تا اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهیم. یکی از کتابهای آقای رابرت کیوساکی را مطالعه میکردم که میگفت قانون قرن حاضر، قانون مور است که میگوید رشد اطلاعات و فنآوری آنقدر زیاد است که هر 18 ماه یکبار حجم آنها دو برابر میشود.

ماشین ظرفشویی

File:Karnamei az radio va television-e melli-e Iran Page 188.jpg - Wikimedia Commons این یعنی هرکدام از ما باید یا هر 18 ماه یکبار اطلاعات خود را به دو برابر برسانیم یا ریسک عقب راهنمای نصب پکیج زمینی + هزینه نصب پکیج زمینی – فنستا افتادن را بپذیریم. مقاومت بالای آن ها در برابر آب، آن ها را برای مناطق مرطوب مانند باغ ها و هم چنین لامپ های رو باز، پمپ ها و غیره ایده آل می کند. برای رعایت اصول سیم کشی ساختمان رعایت ترتیب مراحل سیم کشی ساختمان، رعایت استانداردها و ضوابط مخصوص و همچنین استفاده از ابزار آلات و تجهیزات تخصصی، ضروری است. 7. تجهیزات روشنایی و کلید و پریزها را نصب نمایید. در لوله گذاری برق ساختمان باید توجه داشته باشیم که زانو برقها را به واسطه ابزاری مانند نوارهای پهن چسب، به شکلی محکم و غیر قابل تفکیک به لوله واحد و اصلی متصل کنیم تا در صورت وارد آمدن ضربات یا فشارهای مختلف، از این لوله جدا نشود و به هیچ وجه آسیب نبیند. این صفحه کلید برای استفاده از تبلت یا گوشیهای هوشمند تولید شده و میتواند همزمان بین دو دستگاه متصل به بلوتوث، جابجا شوند.

اتصالات سست یا استفاده از نوارچسب برای اتصال سیمها به صورت دائمی که یک اشتباه بزرگ محسوب میشود. در نتیجه برای هر یک از لولههای برق و فاضلاب باید رایزرهای مجزایی در نظر گرفته شود و عدم انجام این کار، در اصول ساخت و ساز و قوانین سیم کشی برق ساختمان، تخطی محسوب میشود و اگر قصد تبعیت از استانداردهای مربوط به برقکشی را داریم، باید این اصول را رعایت نماییم. باید بدانیم که برای برق کشی ساختمان لازم است به ساخت رایزرهای مجزا بپردازیم و این رایزرهایی که برای لولههای برق تعبیه میشوند، باید در فاصلهای حدود ۳۰ سانت با رایزرهای مربوط به لوله فاضلاب قرار بگیرند. برای اینکه محل خمکاری شده لوله، تا و بسته نشود و شکل طبیعی خود را از دست ندهد، از فنر خم کاری و یا ماسه نرم درون لوله استفاده می شود. علاوه بر اینها برای سهولت در طی شدن سلسله مراتب گچ کاریها و سیمان کاریها و رنگ که بعد از اتمام مراحل سیم کشی ساختمان و لوله گذاریها انجام می شود، لازم است ژرفای شیارهای ایجاد شده به اندازهای باشد که لولهها را به طور کامل در خود جا داده و با گذاشتن لولهها در شیارها با کمبود جا مواجه نباشیم تا لولههای برق از عمق شیارها بالا نیایند و برآمدگی ایجاد نکنند. ​!

راهروها و مکان های این چنینی محل مناسبی برای نصب جعبه فیوز می باشند. در ضمن این سوراخهای ایجاد شده به وسیله هیلتیها دارای سایز و اندازه مناسبی برای رد کردن لولههای برق ایجاد میکند و در نتیجه لولهگذاری بهتر و با جلوه بیشتر انجام خواهد شد. هر قسمت از ساختمان یا به طور کلی هر کاربرد سیم کشی برق به اندازه سیم خاصی نیاز دارد و اندازه مناسب برای یک برنامه خاص توسط سیم سنج تعیین می شود. ماشینهای ظرفشویی برای عملکرد صحیح به نمک، پودر یا قرص ظرفشویی و مایع جلادهنده نیاز دارند. برای استعلام قیمت، خریداری لوازم و ابزارآلات مورد نیاز و دریافت مشاوره و راهکار، میتوانید با گروه تخصصی تجهیزات ساختمانی دکتر تامین ارتباط بگیرید. سیستم فرعی دیگری که در تاسیسات بهداشتی یا سیستم آب و فاضلاب قرار دارد که هدف آن تامین آب گرم مورد نیاز تجهیزات است و از دیگ بخار و یا گرمکن استفاده میکند. اصولی کلی برای لوله کشی ساختمان وجود دارد که از سوی سازمان های مرتبط (گاز، آب و فاضلاب) تعیین و با نظارت آن ها اجرا می شود. آن ها در مکان های تعبیه شده برای جمع آوری آب مورد استفاده قرار می گیرند. نحوه انجام این نوع از سیم کشی از نام ان پیداست و سیم ها و کابل ها بر روی کار قرار می گیرند.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد تاریخچه لطفا از صفحه ما بخواهید.