جعبهدنده را اصطلاحا Gearbox هم میگویند (8)

در کنسول میانی خودرو نیز به جز یک زیر آرنجی مورد خاصی دیگری به چشم نمی خورد. بنابراین بهطورکلی میتوان گفت که شاهین و دناپلاس خودروهایی تقریبا همسطح هستند که هریک برتریهایی نسبت به دیگری دارند. البته دنا پلاس و شاهین جزو محصولات تقریبا زیبا در بازار انحصاری و کمتنوع خودروهای داخلی محسوب میشوند و از این حیث در نظر مشتریان ایرانی تا حدودی جذاب و دلنشین به چشم میآیند. علاوهبر اینها، خودروهای شاهین چراغ روشنایی در روز دارد و چراغهای آن به طور خودکار فعال میشوند. در زمان بازگشت تحریمهای صنعت خودروسازی و به دنبال آن ممنوعیت واردات خودرو به کشور، شاهد غیبت طولانی خودروهای نسل جدید در بازار کشور باشیم، اما شرکتهای خودروساز داخلی هرکدام به نوبه خود در تلاش هستند تا خلاء بوجود آمده در بازار کشور را جبران کرده و با ارائه محصولات جدید مونتاژی به بازار، شوک برقی و تنفس مصنوعی به پیکر نیمه جان بازار خودروی کشور بدهند. &;​.


خودرو دنا پلاس

آغاز فروش اقساطی خودرو هایما با 358 میلیون پول پیش و تحویل 90 روزه ولی اگر از اینطریق رانندگی کنید به طور حتم شما شاهد آهستگی اتومبیل در زمان حرکت اولیه هستید و نیز خواهید فهمید که در سرعت بالای 100 کیلومتر یا 120 کیلومتر، موتور اتومبیل صدای زیادی میکند ودور سنج موتور به قسمت قرمز رسیده و دیگر تند و نیز نمی رود. در بازار آشفته خودروی داخلی که انتخابهای زیادی برای مشتریان وجود ندارد، شاهین و دنا خودروهایی نسبتا اقتصادی با امکاناتی قابلقبول هستند که نظر بسیاری از مشتریان را به خود جلب کردهاند. در این حالت، لازم نیست مبلغ زیادی را برای خرید ماشین خرج کنید. همچنین، اگر هنوز درباره خرید اقساطی شاهین مطمئن نیستید، میتوانید مقاله مقایسه شاهین و تارا را هم مطالعه کنید. تارا و شاهین دندهای سدانهای نسبتا جدیدی از دو شرکت اول خودروسازی کشورمان هستند که حالا دیگر رقبای سرسختی برای هم محسوب میشوند. در واقع با این قیمت، بهراحتی میتوان سراغ رقبای این ماشین رفت که حداقل امکاناتی مانند رینگ آلومینیومی، دوربین دید عقب و سانروف را از مشتری دریغ نمیکنند. دیگنیتی یا دانگ فنگ یکی از اتومبیلهایی است که در رده کراساوور کوپه قرار میگیرد. در نمای جانبی شاهد قوس زیبای خط سقف و همچنین قاب پنجرهها (در قسمت درب عقب) هستیم که ظاهری متمایز از سایر کراساوورهای موجود در بازار دارد و به دیگنیتی حالتی کوپه مانند داده است.


روغن موتور خودرو

افرادی که تمایل به خرید خودرو داشته باشند باید بیشتر از یک میلیارد تومان هزینه کنند. بنابراین، میتوان گفت که امکانات داخلی شاهین از کوییک بیشتر است. در مورد مقایسه دنا پلاس با شاهین از لحاظ امکانات و آپشنها هم باید بدانید که دنا پلاس مواردی مثل کروز کنترل، سنسور باران، تنظیم برقی صندلیهای جلو دارد که در شاهین موجود نیستند. البته این ۲ خودرو از نظر امکانات رفاهی و سیستم ترمز جلو و عقب هم با یکدیگر تفاوت دارند. بنابراین متوجه شدیم. که جعبه دنده با تغییر ضریب دنده ، قدرت گشتاور و دور موتور را به صورت لازم تغییر میدهد. در مدل قبلی برای تعویض دنده راننده باید حالت دستی را فعال کند، ولی در این مدل گیربکس بدون نیاز به فعالسازی حالت دستی، راننده قادر است دنده را عوض کند و اگر دوباره دخالتی صورت ندهد، سیستم دوباره به حالت اتوماتیک برمیگردد. کوییک اتوماتیک نسبت به شاهین دندهای سبکتر است و برای ۴ سرنشین مناسب است. شتاب بهتر، صندوقعقب جادارتر، طراحی کابین زیباتر و امکانات کاربردیتر نیز از دیگر مزیتهای دناپلاس نسبت به شاهین به شمار میروند. در مورد حجم صندوق عقب، دنا پلاس با حدود ۵۰۰ لیتر فضا، صندوق بزرگتری نسبت به شاهین با صندوق ۴۲۰ لیتری در اختیار شما میگذارد.


دیگنیتی برخلاف رقیب خود چری تیگو 7، به عنوان یک خودروی کراساوور اسپرت معرفی شده است، درحالی که چری تیگو 7 را به عنوان یک خودروی کراساوور لوکس چینی میشناسیم و این دو ویژگی با توجه به طراحی بیرونی و داخل کابین و مقایسه آنان با یکدیگر، بخوبی قابل تشخیص است. کراساوور کوپه، یکی از کلاسهای ترکیبی خودرو است که تنوع خیلی کمی در چطور از سرقت خودرو جلوگیری کنیم؟ – آکادمی مالی مسعود بازار ایران دارد. اما یکی از تفاوتهای اصلی بین تارا اتومات و دنده ای موضوع جعبه دنده است که در واقع مهمترین و اساسیترین تفاوت این دو نسخه از تارا ایران خودرو محسوب میشود. در تارا دنده ای از گیربکس پنج دنده دستی برای به گردش درآوردن تایرهای جلو استفاده شده است اما در نسخه اتومات این وظیفه توسط یک گیربکس شش سرعته خودکار مجهز به مبدل گشتاور ساخت شرکت چین بر دوش کشیده میشود. در یک طرف تارا حضور دارد که از موتور تنفس طبیعی ۱۶ سوپاپ پلاس استفاده میکند. اگر میخواهید تصوری از چرخدندههای داخل یک گیربکس داشته باشید، چرخدندههای مختلف یک دوچرخه دندهای را تصور کنید که احتمالا آن را زیاد دیدهاید. محفظه گیربکس در واقع وظیفه نگهداری تمام قطعات گیربکس همچون یاتاقانها، چرخ دندهها و محورهای گیربکس را در داخل خود بر عهده دارد.