مقایسه شاهین با دنا پلاس (3)

قیمت روغن ترمز خودرو مایکل مدل DOT4 حجم ۲۵۰ میلی لیتر بنابراین چرخدندههای قطورتر مربوط به دندههای ابتدایی و برای شروع حرکت هستند و چرخدندههای باریکتر مربوط به دندههای بالاتر هستند که در سرعتهای بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند. در صورتیکه امکانات رفاهی برای شما اهمیت بیشتری دارند، تارا گزینه مناسبتر است. خودرویی که روغنسوزی دارد، معمولا به خاطر وجود دود بیشتر در سیلندر و زمان احتراق، آلودگی بیشتری به روغن موتور منتقل میکند. در این میان، مصرف سوخت دنا پلاس بیشتر است و اگر ماشین کممصرف میخواهید، شاهین بهتر میتواند با نیاز شما هماهنگ شود. اما اگر دوست دارید تارا بخرید و زیبایی ماشین هم برای شما مهم است، میتوانید تیپ V4 تارا را تهیه کنید. برای تمیز شدن بهتر و سریعتر، میتوان از روغن فلاشینگ نیز استفاده کرد. در این مقاله شما را با گیربکس یا همان جعبهدنده خودرو و وظایف و انواع آن آشنا خواهیم کرد پس همراه ما باشید. در مورد مقایسه شاهین و دنا پلاس از لحاظ مشخصات فنی، میتوان گفت که وضعیت دنا پلاس به دلیل برخورداری از موتور پرقدرتتر بهعلاوه گیربکس ارتقایافته ۶ دنده، بهمراتب بهتر از شاهین است. در این وضعیت باید روغن تعویض شود. در بسیاری از مواقع، خودروساز با توجه به وضعیت دمایی و شرایط اقلیمی، چندین گرانروی را توصیه میکند تا متناسب با منطقه جغرافیایی، از آن نوع گرانروی استفاده کنیم.


خودرو دنا پلاس

اگر برای پیشرانه، روغن از نوع مینرال یا سنتتیک یا نیمه سنتتیک سفارش داده شده است، حتما همان نوع مخصوص را تهیه کنیم. مقدار مناسب روغن برای هر خودرویی در دفترچه سرویس دورهای آن نوشته شده است. این استاندارد، روانی روغن و میزان جاری شدن آن را بیان میکند که با عدد صفر شروع میشود و در سفتترین حالت به عدد ۶۰ میرسد. در نمایشگاه بینالمللی خودروی تهران که در اردیبهشت سال جاری در شهر آفتاب برگزار شد، محصولی با نام دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک بنیزه به نمایش گذاشته شد. در مقابل شاهین نیز خودروی جدیدتری است که طراحی خارجی زیباتر و عملکرد ایمنی بهتری دارد و با قیمتی پایینتر از دناپلاس عرضه میشود. بهتر بود که این ویژگی در کاسه چراغ خودرو تعبیه می شد و این دو ویژگی صرفا به دلیل کاهش هزینه های تولید بدین گونه تعبیه شده اند اما در قبال هر دوی این خودرو ها طراحی آن ها چندان به روز نیست و بهتر است یک فیس لیفت را تجربه کنند. متاسفانه طراحی داخلی شاهین و تارا چنگی به دل نمیزند و هیچ یک از شاخصههای طراحیهای داخلی خودروهای امروزی را به نمایش نمیگذارد.


روغن موتور نباید در طبیعت یا روی زمین تخلیه شود.

پاککنندگی: روغن موتور با آغشته شدن به دیواره سیلندر و روانکاری بین رینگ و جداره سیلندر، آلودگیهای مانده از احتراق را جمع کرده و با خود به کارتر پیشرانه منتقل میکند. معمولا این تغییر گرانروی فقط یک پله بالاتر یا پایینتر است و با آنچه که توصیه شده، نباید تفاوت زیادی داشته باشد. روغن موتور نباید در طبیعت یا روی زمین تخلیه شود. و احساس می کنید موتور خودرو ، آمادگی خود را برای افزایش سرعت و یا حداقل حفظ سرعت فعلی ، اعلام میکند. ریختن روغن کمتر از میزان تعیینشده میتواند در روانکاری صحیح موتور خودرو، اختلال ایجاد کند و همچنین ریختن بیش از حد روغن نیز ضررهایی برای پیشرانه دارد. همچنین بهتر است برای کاهش هزینه، از روغنهایی که سازنده برای آن، کارکردهای بیشتری اعلام کرده است، استفاده کنیم. همچنین ترکیباتی مثل ضد فوم شدن در روغن دیزلی وجود دارد که برای موتورهای خرید و فروش حواله خودرو جانبازان – آکادمی مالی مسعود بنزینی لازم نیست. همچنین در کنار یاتاقانها، نیروهای دورانی و طولی وارد آمده به آنها را کاهش میدهد.


روانکاری: روغن به عنوان یک روانکار با قرار گرفتن در بین قطعاتی که با هم تماس دارند، از ایجاد سایش و خوردگی بین آنها جلوگیری میکند. بخار آب میتواند با قطعات آهنی و فلزی موتور، واکنش داشته باشد و آنها را دچار زنگزدگی و خوردگی کند. برای مثال، افزودنیهایی مثل محافظتکننده یا ترمیمکننده، با ایجاد لایه بسیار نازک سرامیکی روی قطعات، خط و خشهای آنها را برطرف و از سایش آنها تا حد زیادی کم میکند. این در حالی است که سدان سایپا برای خودرویی در کلاس یا کامپکت، از کابین جادار و بزرگی برخوردار است که آن را به گزینه مناسبتری برای استفادههای خانوادگی و مسافرتی تبدیل میکند. زیرا صندوق عقب تارا ۶۴۰ لیتر ظرفیت دارد که در این کلاس کاملا یکهتاز است. فراموش نکنیم که افزایش کیفیت روغن مورداستفاده، میتواند امتیازاتی داشته باشد. فراموش نکنیم در زمان کارشناسی خودرو، حتی میتوان کیفیت روغن مورد استفاده در پیشرانه را نیز فهمید. گیربکس از سادهترین شکل در اولین خودروی مدرن جهان، تولید بنز، تنها به صورت دو سرعته مورد استفاده قرار گرفت و با پیشرفت علم مکانیک این سیستم نیز پیشرفتهای فراوانی کرد و به مرور به انواع آن اضافه شد. این روغنهای مصرفشده بعد از تصفیهشدن، برای ساخت روغن موتور با کیفیت پایینتر و دیگر روانکارها مورد استفاده قرار میگیرد. ᠎​​!