چرا گوشت ارزان نشد؟ | اقتصاد24


اقتصاد 24-در هفته های اخیر گوشت قرمز یکی از پرمصرف ترین کالاهای اساسی بوده که با افزایش قیمت زیادی مواجه شده است. با نزدیک شدن به ایام نوروز و آغاز ماه مبارک رمضان و نگرانی مردم از عرضه گوشت قرمز در این ایام، دولت از اقدامات موثری برای کاهش قیمت گوشت قرمز خبر داد.

از جمله این اقدامات می توان به توزیع گسترده گوشت منجمد داخلی و خارجی و همچنین ورود و عرضه گوشت گرم گوسفندی به روش های مختلف از جمله توزیع در میادین میوه و تره بار، فروشگاه های زنجیره ای و کامیون های سیار اشاره کرد.

در همین راستا مسئولان وزارت جهاد کشاورزی ابتدای هفته گذشته اعلام کردند که لاشه گوشت در میدان بهمن تهران با قیمت 240 هزار دلار به فروش می رسد. همچنین گوشت گوسفندی از واردات به قیمت 220 هزار دلار، گوشت چرخ کرده 170 هزار تومان، گوشت گاو مخلوط 192 هزار، ران و سر 215 هزار دلار و واردات تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد. 1402.

شاهپور علایی مقدم معاون برنامه ریزی و اقتصاد وزارت جهاد کشاورزی در پایان هفته وعده کنترل قیمت گوشت ظرف یک هفته را داد.

پیش از این محمد آقامیری رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با واردات گوشت به کشور قیمت گوشت طی هفته آینده به شدت کاهش می یابد به طوری که پیش بینی می شود قیمت آن بین 100 تا 150 کاهش یابد. .هزار تومان.

اکنون در میانه هفته ای هستیم که مسئولان وعده کاهش قیمت گوشت قرمز را دادند. اما چقدر این وعده محقق شده است؟

این سوال را اقتصاد آنلاین رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی علی اصغر ملکی پاسخ داد و گفت: قیمت گوشت قرمز کاهش نیافته و فقط قیمت ها ثابت شده است.

او معتقد است؛ شرایط حاکم بر بازار گوشت قرمز به گونه ای است که تلاش مسئولان بیش از هر چیز معطوف به جلوگیری از افزایش قیمت در آخرین ماه سال جاری و اولین ماه سال آینده مصادف با عید نوروز و رمضان است.

ملکی امروز قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی را 320 هزار دلار اعلام کرد که نسبت به هفته گذشته تغییری نکرده است.

وی فاش کرد: قیمت گوشت گوسفندی نسبت به هفته گذشته بدون تغییر بوده و این در حالی است که به گفته این فعال بازار گوشت قرمز، وضعیت تقاضا در بازار گوشت قرمز تعطیل و خاموش است و خریدها ضعیف و نادر است.

ملکی همچنین قیمت گوشت قرمز وارداتی را اینگونه اعلام کرد: در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت گرم گوسفندی 240 هزار دلار، گوشت گاو وارداتی 219 هزار دلار و گوشت گوساله وارداتی 170 هزار دلار به فروش می رسد. . دلار

رئیس اتحادیه تولید و پخش گوشت گوسفندی تصریح کرد: گوشت گرم وارداتی گوسفندی به میادین میوه و تره بار عرضه می شود و گوشت گاو وارداتی به یکی از فروشگاه های زنجیره ای در حال عرضه است.

منبع: اقتصاد آنلاین